علائم عفونت دندان کدامند؟
نوشته شده توسط : نت ویر

این عارضه چند علائم رایج دارد که در اکثر افراد بصورت مشابه اتفاق می افتد در زیر به چند نمونه از رایج ترین علائم این بیماری می پردازیم.

باد کردن صورت بر اثر عفونت

اگرچه دندان ‌ها به مرور زمان درگیر عفونت می ‌شوند، با این حال این عارضه همراه با علائم و نشانه ‌هایی است که به فرد مبتلا هشدار می‌ دهد که هر چه سریع‌ تر برای درمان اقدام کند. تورم در ناحیه آسیب دیده که اکثرا روی صورت فرد خود را نشان می دهد یکی از علائم رایج این بیماری است.

درد در دندان آسیب ‌دیده

بسته به میزان پیشرفت پوسیدگی و آسیب دندان، فرد دچار دندان دردهای منقطع می ‌شود. در صورت پیشرفت عفونت، این درد به صورت مداوم و ضربانی بوده و فرد از شدت درد شکایت دارد. حتی با مصرف مسکن نیز این درد بهبود پیدا نمی ‌کند.

تغییر رنگ دندان

دندان آسیب ‌دیده به طور ظاهری رنگ تیره‌ تری نسبت به دیگر دندان ‌های شما پیدا می ‌کند و لثه ‌اش نیز ملتهب و قرمز می‌ شود.

درد در گوش، گردن و فک به دلیل آسیب دیدگی دندان

در اثر عفونت دندان، دردی پدید می ‌آید که به ناحیه ‌های دیگر از جمله گوش، فک یا گردن نیز سرایت می کند. این درد عمدتاً به دندان‌ های پشتی مرتبط است.

تشدید درد در حین خواب

افرادی که به شدت دندانشان دچار عفونت شده است بعد از برخورد دندان با مواد غذایی، درد شدیدی را تجربه می‌ کنند. این درد به گونه ‌ای است که به صورت دائمی بوده و حتی باعث اختلال در خواب آنها می‌ شود.

حساسیت ناحیه دهان

زمانی که دندان به شدت حساس می ‌شود و به نقطه درد شدید می ‌رسد، فرد ناتوان در باز کردن دهان، خوردن و نوشیدن می ‌شود.

حساسیت دندان به دمای غذاهای گرم یا سرد

زمانی که فرایند پوسیدگی و خرابی دندان‌ ها به ریشه ‌ها رسیده باشد، حساسیت دندان به غذاهای گرم و سرد نشانه ‌ای از پیشرفت این مشکل است.

ورم در ناحیه دندان آسیب‌دیده

با پیشرفت عفونت، در مناطق استخوان فک و ریشه دندان، کیست‌ های عفونی شکل می ‌گیرند که این کیست یا آبسه باعث ورم در ناحیه دندان آسیب‌ دیده می ‌شود.

بوی بد دهان

یکی از علل اصلی بوی بد دهان، عفونت دندان ‌ها است. اگر تاکنون با مشکل بوی بد دهان روبرو نشده ‌اید، و با مشکل دندان درد دچار این عارضه شده اید ضروری است که به سرعت جهت معاینه دندان‌ های خود به دندانپزشک مراجعه کنید.

حس طعم ناخوشایند در دهان

بوی بد ناشی از چرک و عفونت در ناحیه دهان، حس تلخی صبحگاهی را در فرد ایجاد می‌کند.

منبع: smilebright.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: